Świat Anno Domini 1666 to nie tylko świat potężnych bohaterów, pięknych kobiet oraz zjawisk nadprzyrodzonych. Jest w nim również miejsce na całkiem zwyczajnych ludzi.

Nie są świetnymi szermierzami, doskonałymi strzelcami czy potężnymi magami, ale ich umiejętności potrafią przechylić szalę zwycięstwa. To obywatele stolicy cesarstwa – wiedeńczycy.

Może ich zatrudnić każda banda, a jako, że kosztują niewiele, możecie z łatwością uzyskać dostęp do umiejętności, których brakuje Waszym bohaterom. Nieważne czy potrzebujecie taniego mięsa armatniego, znajomości, niepozornej postaci czy też dodatkowych krajcarów na zakup ekwipunku – wszystko to mogą dostarczyć Wam wiedeńczycy.

ZBIRY

ZBIRY

Zbiry są doskonałym mięsem armatnim. Kosztują niewiele punktów, całkiem nieźle walczą oraz mogą zapewnić Ci Znajomości niezbędne do zatrudniania najemników.

Nikt nie czuje się lepiej w ciemnych zaułkach Wiednia niż oni!

 

ZBROJNI

ZBROJNI

Jeżeli chcesz wzmocnić siłę bojową swojej bandy za niewielką cenę, Zbrojni będą świetnym wyborem.

Napierśnik i hełm powodują, że nie jest tak łatwo ich zabić.

Oprócz standardowego dussacka mogą być uzbrojeni w glewię lub pistolet.  W pierwszym wypadku stają się groźnymi przeciwnikami dla większości, uzbrojonych w krótszą broń, postaci. W drugim mogą strzelać, a to zawsze wpływa na sytuację na planszy.

 

CHŁOPI

CHŁOPI

Chłopi to najtańsze postaci w całej grze – kosztują zaledwie 1 sztukę Złota. Wynajmując ich jesteś więc w stanie osiągnąć zarówno wysoką liczbę aktywacji, jak i znaleźć Złoto na kilku silnych (a więc i drogich!) bohaterów.

Co więcej, cep może okazać się naprawdę groźną bronią.

 

URWIS

URWIS

Urwis zdecydowanie nie jest wojownikiem. Jest za to szybki i zwinny. Dodatkowo mało kto zwraca na niego uwagę. Może więc wykonać ważne zadanie zanim przeciwnik zorientuje się co się dzieje.

 

CYGANKA

CYGANKA

Cyganka to kolejna niepozorna postać. Zdecydowanie nie nadaje się do walki.

Jest to jednak jedyna pospolita postać, która może wzmocnić drużynę przy pomocy wróżb.

KURTYZANA

KURTYZANA

Jest niepozorna, dzięki Zmysłom potrafi szybko zorientować się w sytuacji, a dodatkowo posiada Znajomości, niezbedne do wystawiania wielu najemników.

Przede wszystkim jednak potrafi uwodzić, co oznacza, że może wyeliminować z gry postać przeciwnika bez walki.

MIESZCZANIN

MIESZCZANIN

Mieszczanin jest inteligentny, posiada liczne znajomości oraz… całkiem dużą sakiewkę. Pomoże więc wynająć odpowiednich ludzi i nabyć niezbędne zaopatrzenie.

W razie czego może też zrobic użytek ze swojej szpady.

ZŁODZIEJ

ZŁODZIEJ

Choć nie sprawdzi się w otwartej walce jest niezastąpiony gdy trzeba się gdzieś przekraść i włamać bądź ukraść coś z czyjejś kieszeni.

W razie potrzeby może też niespodziewanie wbić przeciwnikowi sztylet między żebra.

STRAŻNIK

STRAŻNIK

Dobrze mieć swoje kontakty w straży miejskiej. Niezastąpiona postać gdy chcesz przedłużyć nieco grę, np. gdy jesteś atakującym w scenariuszach bitewnych.

Jednocześnie halabarda w jego rękach jest bardzo groźną bronią.

Dzięki zmysłom i pomocy sznaucera jest też nieoceniony przy rozpoznawaniu postaci niepozornych. 

APTEKARZ

APTEKARZ

W świecie Anno Domini 1666 Wiedeń zamieszkują różni aptekarze.

Jedni zawsze mają pod ręką coś pomocnego w leczeniu, inni potrafią wytwarzać trucizny. Są też i tacy, którzy wytwarzają mikstury alchemiczne.

 

SŁUGA

SŁUGA

Broń palna jest bardzo skuteczna. Jedynym problemem jest to, że zazwyczaj zdążymy oddać z niej jeden strzał.

A co gdyby ktoś nosił za nami dodatkowy arkebuz i pistolet? Co więcej ktoś, kto potrafi go szybko przeładować?

Taką postacią jest właśnie sługa!

MNICH

MNICH

Mnich, to kolejna postać, która będzie unikać walki. Może natomiast wykonywać różne zadania wspomóc drużynę np. odwracając uwagę wrogów.

Jest też niezastąpiony jeśli przyjdzie Wam zmierzyć się z demonami lub każdym kto korzysta z ich mocy.

ŻEBRACZKA

ŻEBRACZKA

Niech nie zwiedzie was niewinny wygląd tej starszej pani. Potrafi ona zakraść się niemal wszędzie, zna miasto i jego mieszkańców jak mało kto, a gdy sprawy przybierają wyjątkowo niekorzystny obrót może dziabnąć swoim nożem. A rany nim zadane na pewno będą się paprać…